Jagar solen

Jag har haft fullt upp med att jaga solen så därför hinner jag inte med att blogga. Jag har nu troligen hittat en sol som inte sviker och den är så finurlig att den kommer fram när jag vill och har tid. Jag stoppar bara en polett i en låda och sen är solstrålarna på plats. I love it!

Ärligt talat så håller jag på att bli galen på denna skitsommar. Jag behöver sol, värme, utesittarkvällar och doften av nygrillat oftare än en timme i veckan. Jag har länge tänkt fly detta skitklimat och bosätta mig i ett solsäkrare land och nu är det snart dags att göra slag i saken! Inte ens meteorologen på TV kunde hålla humöret upp utan avlutade prognosen med en suck och kommentaren: Ja, det blir alltså ett typiskt svenskt sommarväder den kommande veckan.

Nu ska jag smörja in mina ben med brun-utan-sol och troligen går det åt en hel flaska för att förvandla dessa kritvita spiror till något svagt beiga. Kan avsluta med att jag avskyr alla sabla apor som på ex. Fb skriver att de minsann ligger i solen och njuter och så har gjort i flera dagar. HÅLL KÄFTEN ERA SKADEGLADA ELAKINGAR! JAG GÅR SÖNDER AV AVUNDSJUKA, FATTAR NI INTE DET?


Kommentarer
Postat av: Carolin

Men hallå! Nu e d ju du som Facebookar om sol å mys hela tiden! Sluta upp m d genast!! Så att du inte blir en sån där positiv j-a person:)

2012-07-21 @ 12:43:15
Postat av: Minna

håller med ovanstående ;)

Tack för din kommentar och jag trivs redan jätte bra :)

2012-07-23 @ 21:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0