Sommar utan sol

Jag ger upp och tvingar mig själv att älska moln och regn. Tänk vad mycket spännande dessa fenomen medför. Igår hade regnet lockat fram fem feta mördarsniglar på vår uteplats. Ännu mer spännande blev det när maken skulle samla ihop dessa slemhögar och jag fick toksalta på dem innan vi la dem på grillen och åt upp dem. Näää, fy fan vad äckligt att äta upp dem när de är så salta! Nu en hangup; dem dem dem dem dem... jag stör ihjäl mig på alla dessa dem som redan förekommer  i detta inlägg.

Åter till sniglarna. De är så vidrigt äckliga att jag på riktigt överväger att byta bort vår älskade lägenhet mot en lägenhet som inte är i markplan. Jag står inte ut med alla kryp som våldgästar vår uteplats! Det är som att bo i Jurassic Park tamejtusan. En mördarsnigge var stor som en igelkott och jag ljuger inte! Den hade spröt som sugrör och ögon som stenkulor. Jag såg allt att han gav mig onda ögat innan jag saltade ihjäl honom. Jag är på riktigt rädd att de hämnas och kanske är det därför de bara blir fler och fler i vår lilla oas mitt i stan. Scary!!!

Jag är inne på min näst sista semestervecka och även om jag älskar mitt arbete så står vi inför förändringar framöver som kan medföra att jag kanske måste fatta nya beslut. Det är både spännande och oroande men vis av erfarenhet vet jag att det alltid löser sig på något sätt i slutänden. Jag ska inte ta ut något i förtid och just nu är det semester.

Idag har maken varit iväg och jobbat några timmar så då passade jag på att färga håret ett par nyanser mörkare. Jag är född ljus men trivs bättre med mörkare hår. Märkligt det där att man aldrig kan vara nöjd. Hur som helst så blev det bra och jag är nöjd.

Det är svårt att blogga för jag har inget att skriva om tycker jag. En rolig sak som är på gång är att jag ska på återträff i slutet av augusti. i början av 80-talet var i många ungdomar som lärde känna varandra på en camping och nu ska vi återses efter alla år. Det ska bli så roligt att träffa alla gamla vänner igen. Jag inser att jag inte kommer ihåg allt som hände eller alla som var med men många minnen har jag av skratt, kärlek, spänning och jag kan faktiskt säga att det där var några av de bästa åren i mitt liv!

Jag ska njuta av dagen och åka på äventyr med mamma och make!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0