sömnlös i stan

Vilken skitnatt! Somnade som ett spädbarn och vaknade som en dement! Klockan var runt 03.00 när jag vaknade med ett ryck och inte för mitt liv kunde komma på var jag befann mig. Det tog en stund kan jag säga innan jag förstod att jag troligen väckt mig själv genom att sno min egen kudde som jag till sist hittade på golvet. Så sinnesjukt det är att jag INTE kan sova en enda hel natt! Så, från kl. 03.00 började jag snurra i sängen som en vilsen blåval! Runt, runt, runt tills jag hade min egen röv som kudde!

Lyckades väl till slut hota mig själv till att somna om men nu är jag vaken och pisspigg! NOT! Jag är trött på ett ålderdomligt sätt. Konstigt uttal, jag vet. Jag menar bara att jag känner mig otroligt gammal och sliten. Tack gode Gud för semester! Nu är vår resa nära och jag ska åka till sol och värme med goda vänner. Det ska bli så skönt att komma iväg och bränna fläsket i solen en stund. Det enda molnet på himlen är ju dessa farliga sharkar som jag pratat om tidigare. Deras enda uppdrag är att äta upp mig och jag misstänker att de just nu har möten om hur de ska lyckas sätta tänderna i mig så fort jag doppar foten i deras balja..... i övrit kanske jag ska rida på en sån där dromedar eller kamel? De luktar illa men det kanske jag också gör efter en dag i solen, hihi. Nej, jag ska INTE rida dels för att de är synd om dem, dels för att de är lite otäcka. Jag kanske ska jobba med djur när jag tänker efter, som ni hör har jag ju en mycket avspänd relation till djur. Fobier för hajar, kameler, spindlar etc.

Här hemma har det hänt mycket och jag vet att jag suger på att blogga men det bara blir så i perioder. Vi har köpt ny motorcykel och den är så snygg. Jag ser fram emot permiärturen men vill att gubben kör in sig först innan jag åker med. Sen sablar ska här åkas land och rike runt. Lite oroad börjar jag bli över mina egna tankar på att det kanske kan vara mysigt att åka på tältsemester med mc. Det är en idé som gubbarna föreslog förra året och som jag fullständigt dissade. Hur kunde han ens få för sig att denna prinsessa skulle komma på tanken att ligga direkt på marken under en duk? Kliva upp på morgonen med barr i håret och inte ha en toalett inom räckhåll. Nej, not my cup of tea som en engelsman skulle säga. Men som sagt, jag börjar tänka om efter att ha sett ett tält som inte såg ut som min barndoms tält. Något positivt har hänt på tältfronten sedan jag var liten helt klart och kanske kan vi öva på innergården en natt för att se hur det går.

Världens finaste lilla barnbarn fyller snart två år. Helt otroligt att han redan förgyllt vårt liv i två och lika otroligt är det att han har en lillasyster och att jag därmed är mormor till dessa två små troll. Sonen har som sagt flyttat hemifrån och han trivs så bra med sin "lilla" M och katten de skaffat. Jag är stolt över mina barn som växt upp till två duktiga och ansvarstagande individer men å andra sidan kunde det ju inte bli annorlunda med mig som mor. Nu ska jag ta min ödmjukhet och bege mig ut i köket där maken fått order att trolla fram en hotellliknande frukost. Har han inte lyckats med det så kan det hända att det blir omskrivet i mitt nästa inlägg som kommer någon gång år 2014.

Tack och adjö hälsar Draken




Kommentarer
Postat av: Carolin

Skönt att ej behöva vänta riktigt lika länge denna gång...förra inlägget skrev du 2022 eller ngt, 2014 känns ju som snart i jämförelse med det;)

2012-03-27 @ 20:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0