fudge vs no fudge?

Jag har karaktär som en kåt kanin om vi ska tala klarspråk! I flera dagar har jag varit så duktigt och käkat nyttigt men så ställer sig herr K i köket och agerar sockerbagare och då är det kört. Jag har inte alls lika lätt att falla för glass och därför försökte jag vara smart och ge gubben en glassmaskin i present så att han kan ägna sig åt sådana recept istället för godisbak men så fel jag hade! Han gör förvisso glass nästan varje dag men det fick inte godisskapandet att avta! FAN, jag har gift mig med en feeder.

Imorgon är det fredag och det är helt sjukt att det redan gått en vecka sedan förra fredagen! Ser fram emot nästa vecka då jag först ska på turné med min "brorsa". Jag och en kollega ska ut på tjänsteresa och i ärlighetens namn så har vi sjukt roligt tillsammans. Jobbet sköter vi proffsigt men i bilen är det galenskaper på hög nivå. Jag har roligt och trivs med alla mina kollegor men den här nissen är det något speciellt med.  I slutet av veckan ska jag ut med nästa galningar och det är med min syster och min mamma. Vi ska åka till Hälsingland och jag vet att jag kommer att garva 24/7 som man ska säga om man är cool, vilket jag är! Morsan ska på klassträff och syrran och jag ska leta efter våra rötter i hälsingeskogarna. På hemvägen ska vi stanna till och gosa med barnbarnen. Oj, vad jag längtar efter dem!

Ikväll blir det hemmaspa för min del. Känner mig förkyld och bästa sättet att bota det är genom ett kalopsbad. Jag har nämnt det förr men goda tips kan repeteras. Fyll badkaret med varmt vatten, i med timjan, echinacea brustablett och lavendelbubbel. Därefter är det dags att själv hoppa i och sjuda en halvtimme. Voila! Man mår som en prinsessa och bakterierna är borta, dränkta bokstavligt talat.

Nu ska jag spela Dileva innan det är dags för bad. Svarta pärlan i London är en favorit som jag nu ska spela på hög volym. Vi ses, simma lugnt.








Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad jobbigt du måste ha med en feeder till man! :) Själv har jag en som lite försynt frågar "ingår det där i lchf dieten" när jag kränger i mig chips, kakor och glass på samma gång (som jag själv har fixat)..."jaaaa" säger jag då surt och blänger med min argaste blick. Om han ändå kunde gått och bakat lite fudge:)

Vilken härlig nästa vecka du kommer att få. Skratt förlänger verkligen livet. jag har ju åkt en del i bil med dig och vet att det kan bli många skratt med alla roliga ideer och anekdoter...ungefär som på denna blogg.

Själv åker vi till Liseberg med syrrans familj på ledigheten så hoppas oxå på en del skratt, kanske då mest panikskratt i karuseller jag ångrat att jag satt mig i...oj oj

2012-05-11 @ 16:08:06
Postat av: Anonym

Glömde skriva namn/Carolin såklart

2012-05-11 @ 16:08:58
Postat av: Draken

Sanningen är den att K bakar varannan dag och pratar om GI den andra! Härligt för er att få komma ibäg en sväng och jag hoppas att ni får supertrevligt i Gbg. Ha det så bra. KRAM

2012-05-11 @ 19:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0