Mygga i örat - I love it!

Sommarkänsla, bara ben som lyser så vita och fina i solen! Tänkte smörja in dem med brun utan sol men jag står bara inte ut med lukten. Luktar apröv av den smörjan! Solen får göra sitt och med tanke på att jag sitter inne hela dagarna så kanske de blir lite ljusbruna lagom till oktober. Efter jobbet idag satte jag mig en stund i solstolen och som vanligt slog narkolepsin till som en käftsmäll och jag somnade såklart. Skön härlig sömn som plötsligt avbryts av ett surrande I MITT ÖRA! En liten söt, gullig, ullig och pluttig myggbebis flög rätt in i mitt öra och som den euforiska försommarälskare jag är så studsade jag yrvaket upp ur stolen och klappade till mitt eget öra lite galant samtidigt som jag hojtade glatt: Välkommen ljuvliga sommar! När det var gjort var det bara att rensa örat från kvarlevorna av den lilla myggan och trots att det är några timmar sedan det hände så ringer det fortfarande i mitt öra. Lite Tinnitus kan väl aldrig vara fel?

Jag har hittat en ny passion; Tradera! Fantastiskt vilka kap man kan göra där och idag vann jag mitt första bud. Tjoho! I panik ringde jag min ljuvliga dotter som guidade sin ömma moder i konsten att handla på Tradera för man vill ju inte starta sin karriär i affärsvärlden genom att bli svartlistad som en usel köpare. En annan sak som hände idag var att jag hittade locket till barnbarnets godisrör med Smarties....... och började gråta av saknad. Nej, jag grät inte riktigt men det var nära och då insåg jag vilken oerhört känslosam mormor jag blivit. Saknar mina små guldklimpar så det gör ont i hjärtat. Vårstädningen är i full gång och medan ni andra rensar rabatter så rensar jag tårkanalerna. Är oerhört  stolt över mina båda barn och det är ju inget unikt att en mamma känner så men jag vill ändå berätta att mina barn är fantastiska! De är kloka, roliga och underbara  personer som jag har äran att få vara mamma till. Ni är mitt allt och jag älskar er in i evigheten!

Maken har varit bortrest i tjänsten men är nu hemma igen och jag måste erkänna att det är bäst när han är hemma. Det är skönt att vara ensam men det är skönare att ha honom hemma........ Annars måste ju jag laga mat och det är ju inte riktigt min grej som ni vet! ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0