Ta dina åtta ben och DÖ!!

Satt ute i solen med en spännande bok och kände mig lycklig tills någon började traska över min arm. Denna någon hade åtta ben och huggtänder. Hur fort kommer en späckhuggare ur en solstol? INTE FAN VET JAG, hur ofta sitter en späckhuggare i en solstol? Hur som helst så tog det en hundradels sekund för mig att stå upprätt och trycka in boken i munnen för att inte skrika så grannarna kommer utstormande. Jag får panik av dessa småkryp vars enda uppdrag här på jorden är att sätta skräck i soldyrkare som mig. Nu är det slutsolat kan jag berätta. In i en väldans fart och igen med balkongdörren och här sitter jag nu och tjurar medan den lilla åttabenta fuldjävulen har tagit min plats i solstolen.

Jag vet att det är onödigt att hata och att det bara förtär den som hatar bla bla bla men jag HATAR verkligen spindlar och att de har kontroll över mitt liv. Jag hade kontakt med en psykoterapeut en gång som ville använda mig i sin fobiutbildning men inte ens där platsade jag, jag var helt enkelt för rädd sa hon. Jag kan inte säga att rädslan blivit värre med åren min inte har den blivit bättre heller.Varför ska de ha just åtta ben som dessutom inte är synkade med varandra? Ni fattar väl hur vanskapt det är att kunna röra dessa åtta ben samtidigt och hur snabb man blir med åtta ben!

Idag har vi varit ute och gått och det blev 7,5 km. Underbart väder och skönt med motion. Jag har ju bestämt mig för att ta tag i det här med träning och nu har jag och maken enats om att vi ska hjälpas åt; han gör situps och jag hejar på! Bra va? Nääää, vi har bestämt oss för att starta varannan dag med en morgonpromenad och sedan hem och käka frukost. Tror att det är en lagom start för två soffälskare. Vi får väl se hur det artar sig.

Nu ska jag spana in uteplatsen och se vad jag kan tillverka för vapen för att ge igen på den lilla skiten som sitter i min solstol med sina åtta ben och ser allmänt värdelös ut. Jag förklarar härmed krig mot alla åttabenta insekter på denna jord och vill ni ta värvning i min armé så är det bara att anmäla intresse i kommentarsfältet! Ha en bra dag, själv drar jag ut i strid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0