feta armar och tanter i kö

Jag inser att mina armar är feta. Det blev så tydligt idag när jag satt bredvid en kollega. Vi satt båda och hängde över bordet när jag gjorde denna fasansfulla upptäckt! Med lite fantasi förvandlades mina fetoarmar till två elefantben i jämförelse med hennes tunna tentakler. Åja, ytterligare påfyllning i jagdugerintesomjagär-hinken, tänkte jag! Dessutom såg jag Hellenius igår som intervjuade en höggravid Petra Mede...... Rulla ihop hela Petra till en boll, sätt fast bollen under en elefant så får ni en prototyp av hur jag såg ut som gravid. Hur fan kan hon vara så snyggt gravid?

Jag är sjuk och därför berättigad till att gnälla. Jag är inte hemma från jobbet och ska nu åka på tjänsteresa i två dagar. Ser fram emot det bortsett från några detaljer som har med hosta och snor att göra. Jag lägger mig inte i första taget men är lite oroad över att jag ska dra på mig lunginflammation igen. Min dumhet att inte lyssna på kroppen har tidigare medfört tre omgångar med Mykoplasma. Låter som något Ghost Busters skulle kunna bekämpa!

Det är ett överflöd av snor i samhället just nu. En dam före mig i kön i affären nös så det sprutade om det och snoret torkade hon av på ärmen utan att blinka. Jag trodde jag såg i synne men den lilla snorkråkan till kärring såg inte ett dugg besvärad eller generad ut. Snorsprutande kärringar borde man få slå på käften, tycker jag!

En sista sak om snor. På Americas funniest homevideos var det ett klipp på en bebis som underhöll sin mamma med diverse charmiga ljud. I bakgrunden syns pappan som sitter i soffan och tittar på tv. Om man fokuserar på honom så ser man hur han utforskar sin näsa mycket noggrant med sitt pekfinger och plötsligt nappar det och ut kommer en grön fin kråka. Han betraktar kråkan en kort stund innan han bestämmer sig för att döda den genom att bita ihjäl och äta upp den! Frun skickar in detta vidriga bidrag och familjen tävlar nu om vinstsumman! Tokiga kärring! HUR kan man vilja fortsätta vara ihop med snorätaren? Vad mer gör denna äckelgubbe när han inte tror att någon ser? Petar sig i andra kroppsöppningar kanske? Hm, äckligt så det förslår!

Nu ska jag gå och snyta mig. Återkommer med nya betraktelser en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0