Badbomber och svärföräldrar/svågrar/svägerskor och annat skräp

Jag vill börja med att berätta att jag är spik nykter och inte heller drabbats av stroke om ni fick för er det med anledning av den något förvirrande rubriken.
 
Idag är det en regnig och grå dag som inte alla överensstämmer med den beställning av sol som jag skickade in till SMHI häromdagen. Jag hade ju tänkt att vi skulle passa på att njuta av de afrikavindar som dragit in över landet genom en liten mc-tur men det kan jag alltså glömma eftersom H2O dränker in vår stad. Då kom jag istället på att jag kan ägna dagen åt kroppspyssel såsom piercing i tungan, raka bort håret på ena sidan av huvudet etc. Skämt åtsido, jag tänkte att jag kan färga håret, bada bubbelbad och mysa lite men då slog det mig IGEN! JAG HAR JU FÖR FAN KASTAT UT BADKARET! Hur svårt ska det vara att komma ihåg att vi har duschkabin? Jag har ju redan glömt det en gång när jag shoppade svindyra badbomber som jag sedan stirrade fånigt på när jag väl hemma kom på att jag inte hade någonstans att använda dem. Badhuset är inte ett alternativ för då går det åt så många, grannen skulle troligen anmäla mig om jag bad att få låna deras badkar och jag är inte heller en Ove Sundberg som gör som jag vill och som behagar mig. Jag fick alltså vara kreativ och gissa om mina fötter blev glada när de fick plaska runt i en balja tillsammans med smultrondoftande badbomber värda 50 spänn styck! Happy feet.
 
Jag byter nu samtalsämne från badbomber till bombade personer. Läste en blogg om en kvinna vars svärföräldrar gått över alla gränser men helt saknar insikt om hur de klampar på i avsaknad av etik och moral. De vänder släkt och vänner emot sin son med familj och de kräver dem på lånade pengar fast de är tillbakabetalade sedan länge. Jag ska inte rabbla mer om denna blogg men kan lätt konstatera att det hade kunnat vara delar ur vårt liv hon beskrev. Jag är så glad att vi inte längre har någon relation tillmina svärföräldrar eller svågrar/svägerskor! Vi är däremot svärföräldrar till två fantastiska varelser som betyder oerhört mycket för oss. De har funnits med länge nu och jag hoppas att det ska fortsätta vara så! Jag vet av egen erfarenhet att det är lätt att lägga sig i vissa saker och att det kommer naturligt att man tar sin egen unges parti i vissa frågor men jag har lärt mig att med självkritik dra i bromsen. Jag bryr mig om mina barn och vill dem väl och i det ingår deras partner. M och B, till er ger jag varsitt <3.
 
Ha en härlig lördag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Flisan

<3

2012-10-20 @ 23:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0