Björnen sover men inte jag!

Jag är i stort behov av ett nattarbete. Jag är nämligen vaken halva nätterna och det jag ägnar mina nattliga timmar åt är att gäspa 30 gånger i minuten och fluffa kuddar därimellan. Jag blir galen! Jag vaknar varje natt mellan 01.00-01.30 och sen är det kört......och skittråkigt! Jag vill inte gå upp ifall ett mirakel skulle ske och jag plötsligt skulle somna. Vad ska jag göra uppe mitt i natten i ett hus där jag nattetid till och med hör grannen högst upp prutta under täcket! Nej då, jag ligger där och snurrar så till den milda grad att jag snart måste skaffa spypåsar och åksjuketabletter. Och gubben säger att jag snarkar! Tjoho vad fel han måste ha på öronen. Eller är det så att jag mellan varven har små inslag av mikrosömn och då passar jag på att göra dessa fantastiska blåsljud?

I övrigt så traskar livet på i den vardagliga gråskalan. Nej då, jag är inte bitter. Bara lite sur över att jag inte hittar ett par gråa kostymbyxor. Har letat i varenda butik i denna stad men de enda gråa byxor som finns är ormmönstrade och vem vill se ut som en tvåbent reptil?

Jag har sagt det tidigare men det tål att upprepas; jag längtar till jul! Jag vill att det ska vara snart och jag vill baka julgodis och pepparkakor, bygga snögubbar och göra fint inne. Jag vill lära mina barnbarn att njuta av varm choklad med vispgrädde och jag vill ha en fröjdefull jul tillsammans med nära och kära! Allt detta vill jag i typ fem veckor till men sedan är dessa julkänslor lika avlägsna som amazonas regnskog! Samma visa varje år och troligen är det mitt eget fel som tjuvskriver julkorten redan i juli!

Jag har legat lite lågt med min träning eftersom jag har någon sabla förkylning som inte vill ge sig. Jag var på afropass i förrgår och det gick bra tills jag höll på att drunka i min egen vattenflaska. Täppt i näsan i kombination med andfåddhet och vattendrickande är livsfarligt! Jag överlevde och lärde mig en viktig läxa; att INTE dansa nästa gång. Bara snyta mig och dricka vatten får det bli.... att titta på de andra kan ju vara nog så jobbigt för magmusklerna, hihihi. Nej! Självklart ska jag dansa. Det är faktiskt jättekul att vicka på höfterna och skaka tuttar till afrikansk musik! I love it!

Jag återkommer snart med ny rapport om mitt torftiga liv och tills dess får ni ha det så bra! Gubben sa precis nu att det är stor risk för snö till helgen.... nu äre jul igen och nu äre jul igen lalalalalalalala


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0