grisknorr

Det här blir ett mycket kort inlägg men jag är lite upptagen så jag hinner inte skriva så mycket.

Igår var vi och handlade och där i köttdisken hittar jag något så äckligt som grisknorrar? Avkapade, blodiga, spikraka förpackade grisvansar. Det var ju för sorligt och för j-la äckligt! Är grisen lycklig har han/hon knorr på svansen men de här var rakare än fågelvägen till Peru! Jag har inte analyserat djupare varför jag tyckte att just detta var så vidrigt, eller ska jag säga svinigt? Jag tror att det har att göra med att dessa "röv-asseccoarer" låg bland maten och jag undrar då; hur f-n tilllagar man en grisknorr och VEM äter eländet? Oxsvanssoppa i alla ära men grisknorrssoppa låter inte lika smakligt om ni frågar mig.Jag tappade helt aptiten....i typ 30 minuter men sedan slafsade jag i mig fläskfilé utan att blinka. Som om det skulle vara mer sofistikerat än svansen på griskraken!?

Knorr, knorr ;)

Kommentarer
Postat av: Carolin

Skratt! Ja har sett d där svansarna oxå =så himla äckligt! Jag såg dem på citygross och näst gång ja var där fanns d både tunga och huvud oxå, My good!

2012-10-15 @ 07:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0