min handväska

Just nu är jag så upprörd att jag måste slå någon eller något. Ett mycket långt och roligt inlägg försvann. Bara att djupandas och börja om!

Jag ska berätta om min handväska och det är väl intressant? Bad en vän hålla den åt mig en stund igår varpå hon drog i backen så det tjongade i asfalten! Hon fick värsta skinkbråcket, en mindre skallfaktur och näsbenet spräckt när väskan landade mitt i plytet. Oj, jag glömde förvarna att den är något tung. Va f-n, skrek hon!Har du parkerat bilen i väskan?!! Ja, den är astung och jag måste ta sats och svinga den upp på axeln vilket resulterat i att maken döpt den till "dängen". Kanske därför min gamla tennisarm börjat kännas igen...

Kvällens inlägg skulle bara handla om min väska men jag måste först berätta att det tydligen är temakväll här staden; den stora skita-ute-kvällen! Inom loppet av 15 minuter såg jag två hundar vända upp sina håriga rövar innan de lossade ett par hekto var. Deras ägare var i och för sig duktiga som tog upp eländet men lukten var mindre charmig. Bara att tänka tanken på att stoppa handen i en påse och plocka upp skiten ger mig nagellossning! =/

Åter till min väska som, tro't eller ej, väger 2,8 kilo och innehåller följande;
3 läppstift varav 2 i samma färg
cerat storlek större
sminkväska med ytterligare tre läppstift
deodorant
plånbok
postit-lappar
4 trasiga pennor jag säkert stulit från någon och som nu gått sönder
1 wienerkorv som jag glömde ta ur till lunchen.......igår!
nycklar (numer bara 5 nycklar efter att 10 rensats bort)
allergimedicin trots att jag inte är allergisk plus diverse andra mediciner
tjejsaker
kam
hårspray
halstabletter
tuggummi
2 mobiler
en ängel i plast
passerkort till jobbet
och såklart bilen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0