Döda duvor och kiss på ringen

Då var vår minisemester över och på ett dygn har vi bränt ca 7000 kr men är lika glada för det, gladast är nog ändå Gekås och jag som fått vara i shoppingens paradis. Igår vandrade vi runt i Halmstad och började med att busa till det genom att dricka öl på en pub som riktade sig till unga vuxna mellan 18-30 år. Vilket drag det var! Maken fick feeling och spelade Ozzylåtar på luftgitarr och jag som blev skapligt packad på cola zero kastade mig upp på bardisken och körde lite dans i sann Coyote Uglyanda. Ramlade såklart ner på grund av blodtrycksfall med misstänkt lårbensbrott medan maken trasslade in sig i strängarna och tro mig, det är inte lätt att komma loss ur osynliga strängar. När klockan blivit mycket....typ 19.00 lämnade vi ungdomskrogen och begav oss halta och lytta mot nästa pub för att äta mat och skratta bakom ryggen på alla med hallandsdialekt. Näää, så elaka var vi inte men jag ska ärligt erkänna att jag inte alltid förstår vad de säger. Tog mig typ en timme att fatta att "tuuoan" betyder toa. Ett besök på toa höll dock på att bli min död då det innanför dörren var ett stup på typ fem meter ner till toaletterna. Givetvis bestod stupet av en trapp men det höll ändå på att bli ett fritt fall nr två efter bardisken.

Nu till den döda duvan. Innan vi begav oss till hotellet kom vi på att det stora M:et har kaffe och så fick det bli. När vi sitter där kommer det en duva flygandet utanför fönstret. Han tittar på oss och ramlar död ner. Rätt i backen stöp han och gissa om vi blev paffa.... Där ute låg han i framåtstupa sidoläge en stund för att plötsligt rycka till och flyga iväg. Märkligt! Kanske var han ett fan av Ozzykopian jag hade med mig och svimmade av av åsynen av sin stora idol......

Idag har vi alltså varit på Gekås tillsammans med drygt 7000 andra galningar. Massor med fynd har vi gjort men roligast är att titta på människor. Jag har aldrig sett så många foppatofflor på en och samma gång. Den svenske semesterledige mannen är inte jordens sexigaste skapelse kan jag konstatera.... Skjortor som skriker på hjälp där de sitter spända över stora ölmagar och nedstoppade i knälånga shorts i någon klatschig färg som inte direkt synkar med skjortans rutmönster. Har då gubben dessutom hudfärgade strumpor i kardborresandaler får jag svårt att hålla mig för skratt samtidigt som jag tackar min lyckliga stjärna att jag redan har en man och inte behöver ragga.

Innan hemresa skulle jag på toa och nu undrar jag vad det är för fel på det kvinnliga könet. Är det trendigt att kissa på ringen och hur gör man för att lyckas med det? Fattar ingenting men ser det mer och mer ofta. Är det någon ny jämställdhetsfråga/rättighet att stå och kissa. Plötsligt tog någon tag i min arm där inne vid toaletterna och rent spontant höll jag på att utbrista att det minsann inte var jag som kissade på ringen men kvinnan som tag i mig ville bara säga att hon tyckte att jag var fin och snyggt klädd. Wow, vilken snäll människa! Jag blev jätteglad och tycker att vi borde ge okända människor komplimanger lite oftare! Var det hon som hade kissat på ringen är hon förlåten!

Nu ska jag leta plats åt alla mina fynd. Maken föreslog en container... då påminde jag om hur det gick för duvan....









Kommentarer
Postat av: Kribba

Duvan dog aldrig.... den tog bara en liten paus innan den flög vidare på nya skitbra uppdrag

2015-07-21 @ 21:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0