dregel i soffan och solsaknad

God kväll kära läsare! Det kostar på att vara morgonpigg vill jag lova. När klockan var 19.30 gled jag ner i soffan likt en grekisk gudinna. Kanske inte så likt förresten. Jag hade varken lagerkrans, toga eller någon som matade mig med vindruvor. Vid närmare eftertanke liknade jag nog mer Kronblom och likt honom dröjde det nog en minut innan jag sov. Vaknade med ett ryck och insåg att jag dreglade. Charmerande må jag säga.... Jag tror att det är avsaknaden av sol och värme som gör mig trött. Jag höll på att somna på motorcykeln idag igen men det är bara att skicka upp visiret och sjunga gamla discolåtar för full hals så brukar det ordna upp sig.

Igår morse såg jag på tv där de visade en karta över vår värld och den illustrerade att det varit över medeltemp på hela jorden utom just hos oss och på Grönland. Vilken tröst att vi slapp vara ensamma då och vill man ens vara så unik att man är det enda jävla stället på Tellus som är mörkare och kallare än röven på en isbjörn??

Trivseltorsten på 4:an drog till med den gamla klyschan att det inte finns några dåliga väder, bara dåliga kläder. Grattis till dig och ditt fina uttryck, du har just förtjänat en dyngsmäll! Kan man få tycka att den här sommaren är så dålig att hälften vore nog. Till och med myggjävlarna har pälsmössa och håller taggen inne för att slippa köldskador. Som ren överlevnadsstrategi bokade vi en resa till Mallis om ett par veckor och tro mig när vi i september hör 4:ans trivseltorsten visa en bild på jorden samtidigt som han glatt förkunnar att ett mirakel har skett. Det svenska lågtrycket tröttnade på mörka norden och drog till Mallis..... då dör jag!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0