Söndagskänsla och fuktskador i själen

Ja ni kära läsare. Nästa person som glatt utbrister att det inte finns några dåliga väder, bara dåliga kläder dräper jag! Här borde EU kliva in och göra en insats för oss i norden som snart drunknar i alla lågtryck. Min semester har bokstavligen regnat bort och sakta börjat fläcka ner min annars så soliga själ. Jag som är en sann vinterhatare har lite lätt panik över senhöst i juli och annalkande snö i augusti. Vädermänniskan på tv 4 berättade nyss att det aldrig blev sommar i nordligaste Sverige i år. Grattis Norrland.... nu kommer det dingla en deppig norrlänning från varenda hängbjörk där uppe... själv hänger jag mig i granen och hoppas på att få en kula i huvudet!

VI har i alla fall varit med våra älskade barnbarn i Vimmerby och jösses vad underhållande det är att umgås med dessa små. De har sköna funderingar, svar på tal samtidigt som det är så snälla och omtänksamma. Fantastiskt att se hur ens egna gener lever vidare i de små underverken. Självgod, jag? Fattar faktiskt inte vad du menar men skriv gärna en kommentar och förklara dig ;)

Idag har vi påbörjat årets jagärdumihuvudetprojekt. Vi svängde in på Erikshjälpen för att titta efter en liiiten ljusstake och åkte därifrån med ett gustavianskt skåp. Snillen spekulerar inte, snillen agerar! Skåpet ska stå i sovrummet och rymma våra underkläder. Jag har tagit rast från strump- och troshögen som just nu tornar upp sig i höjd med Kvarntorpshögen där inne på sovrumsgolvet. Rensa, rensa, rensa och bryt ihop är dagens mantra. Regn, stökigt hem och ett stort skåp i kombination med slutspurt på semestern får mig verkligen att överväga den där granen.... det är grått som en novembersöndag där ute och här inne ser det ut som en bordell med alla underkläder utspridda. Här kommer min make direkt att förtydliga att det då INTE ser ut som en traditionell bordell utan snarare en bordell för de som inte vill frysa om stjärten och därför använder mamelucker och kamelhårsbyxor.

Jag har fått ett poröst skallben av allt regnande och fukt. I ren panik har jag därför kollat på möjligheten till utlandstjänst och jag skulle inte tveka att räkna sandkorn i Sahara om inte tjänsten redan är tillsatt av en norrlänning som inte kunde hitta en ledig björk.

Upp med hakan och bit ihop du deppiga Drake! Efter regn kommer sol sägs det. Om tre veckor åker jag till Mallis men då har väl EU gjort en insats och flyttat lågtrycket till Spanien så att det ska bli någon rättvisa för medlemsländerna. Min fråga är därmed befogad; finns det hängbjörkar på Mallis?

Nu ska jag fortsätta med Kvarntorpshögen och sen ska jag lägga mig en stund i solstolen och inviga min nya fina regnoutfit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0