Städa badrum ger dövhet

Som flera av er vet så har vi fyra tv-apparater men vad hjälper det när det är fel på leveransen av själva tv-programmet. När jag upptäckte att det blir en kväll utan tv kände jag en svag våg av panikångest och ögonen tårades. Vad ska vi då göra en måndagskväll? Maken har massor av osmakliga förslag, exempelvis att läsa en bok om träning. Kul Torsten, kul. Han är nog lobotomerad i alla fall!

Jag har ikväll äran att ha sällskap av 1 miljon myror som kryper i mina ben så det är bästa att röra på sig. Det är då jag kommer på det geniala. Vi städar badrummet, säger jag. Ingen reaktion varpå jag upprepar min order. Fortfarande ingen reaktion. Han är inte bara lobotomerad, han har blivit döv också! Akta er för badrumsstädning, det ger funktionsnedsättningar fortare än ni anar. Han hör inte trots att jag testar olika frekvenser. Stendöv blev han den arma kraken.

10 minuter senare.....

Just nu gled han ner här i soffan bredvid mig med sin bok om träning. Ingen tillstymmelse till att vilja städa badrum visar han. Dövheten har gett med sig då han rabblar latinska ord för diverse muskler som jag för övrigt troligen är född utan. Jag använder den lilla muskelstyrka jag har och viftar frenetiskt med intresseflaggan. Gluteus minimus är namnet på lilla sätesmuskeln om någon vill veta. Denna någon är dock inte jag så istället lämnar jag doktor Dängrot med sina latinska termer och beger mig in i krigszonen. Här ska städas badrum! Tjoho vad roligt man kan ha med en flaska Ajax en måndagskväll. Det som oroar mig en aning är hur penntrollet hamnade i duschens avlopp. När jag inser att det inte är ett penntroll utan mitt eget hår som likt ett garnnystan trasslat ner sig i avloppet vågar jag knappt titta mig i spegeln. Tänk om min kalufs består av tre spridda och en i klunga! Jag tappar verkligen hur mycket hår som helst så jag begriper inte att jag fortfarande har hår på huvudet.

Nähä, nu tar jag och sätter mig på min Gluteus minimus och vilar ett tag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gluteus maximus

2015-10-05 @ 21:13:22
Postat av: Anonym

...och Gluteus minimus. Dessa två betyder Stora och Lilla sätesmuskeln. Och däremellan finns Gluteus medius. Många Gluteus är det 💪

2015-10-05 @ 21:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0