vägningsdag

Jag har haft ångest i flera dagar av att det dragit ihop sig till vägning på tjockisklubben. Idag tog jag tjuren vid hornen och gick dit i alla fall. Helt övertygad om att jag gått upp två kilo över min målvikt och därmed skulle få betala dagens vägning samt hängas upp i skampålen på torget där förbipasserande skulle få spruta chokladsås över mig..... direkt från tuben! Jag hade fel. Jag har hållit min målvikt trots godis, kakor, tårta och "litervis" med bubbel och andra drycker innehållande viss promille. Jag är så glad och stolt över mig själv för att jag håller kollen trots att jag unnar mig en del för mina points, Det har jag firat med både mumsmums och salta pinnar, på samma gång! Det ska ni prova. Det blir en smakkrock som är lika spännande som de första bilderna från månlandningen! Nu ikväll ska jag städa. Vanligtvis min passion men inte ikväll. Jag är trött och vill lägga mig och läsa min spännande bok. Jag som inte är ett dugg känslig eller pryd har dock lite problem med att läsa om porriga saker i böcker som jag lånat av min mamma. Hm, har min mamma läst detta snusk? Jag kippar efter andan en kort stund och försjunker sen in i snusket igen. Gubben ska ta med sonen och träna så då blir jag ensam här hemma. Apropå porr så kanske jag ska ta mig ett sug chokladsås innan han med snabel får komma ut ur garderoben och göra sitt jobb. Imorgon är det fredag och helgen består av mycket roligheter med familj och vänner. En mindre rolig helgaktivitet blir att städa garderoberna. De är så fulla av intryckta ihopknölade kläder att jag verkligen inte vet hur jag ska börja. River jag ut allt på golvet finns ju risken att jag begravs under tygmassorna och då hälften säkerligen är i syntet är ju risken överhängande att jag kvävs där under. Hur kul låter det?! Imorgon fyller en riktigt kär vän till mig jämnt. Hon är värd stort firande och jag är så glad att vi blivit vänner. När vi ses blir det mycket prat och mycket skratt precis som det ska vara! Grattis i förskott kära J!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0