hantlar och andra dödliga ting

Jag har en del reflektioner över det här med att träna på gym. Så fort man lyfter något på mer än sex kilo så har ansiktet en tendens att krampa och göra ofrivilliga grimaser. Så jävla jobbigt att stå där bland folk och vara så medveten om att trynet lever sitt eget liv och det på ett sätt som inte förstärker min annars så naturliga skönhet. Min man är en riktig snygging men just idag spanade jag in honom när han tränade och samma fenomen drabbar honom. Han ser ut som en uppretad hund när de rycker i mungipan. Det var jag såklart tvungen att reta honom för men jag insåg att det var dags att sluta när grimaserna ackompanjerades av morrande. Risken hade annars varit att jag fått gå hem med en femkiloshantel intryckt i käften och det hade jag inte orkat! Har fullt upp att släpa hem kroppen som den är efter ett träningspass.

En annan sak som händer på gymmet är när jag ska göra knäböj och snöar in på att mina byxor ska spricka och hur jag då ska lyckas lotsa mig själv ut ur gymmet. En tvångstanke jag lagt mig till med sedan en dams byxor sprack under ett skivstångspass och halva mumindalen blev synlig inför mina och alla andras ögon. Helt coolt plockade hon undan sina saker och tackade för sig, svassade ut ur lokalen med arslet till allmän beskådan. Vilken stjärna! Jag skulle dö skämsdöden om mina brallor sprack och ni kan ge er fan på att det skulle hända just en sådan dag när jag tagit på mig de skönaste men fulaste mameluckliknande trosorna som finns och som maken för övrig hatar. Det skiter jag i! De är så sabla sköna och vid min ålder går bekvämlighet före sexighet. I alla fall för det mesta.

Jag känner ett visst motstånd till utfallssteg och tror att det helt enkelt beror på att det är så jäkla jobbigt. Vissa dagar kan jag inte förmå mig att göra dessa skitsteg fast jag borde. Har lust att slå ner alla som helt lättvindigt gör dessa steg och dessutom inte ens är svettiga. Far åt skogen! Vad är det för fel på dem? Gör man utfallssteg ska det synas att det är ett lidande utan dess like och de som har den dåliga smaken att le under tiden borde få en smäll på näsan! Som ni märker har jag en del att jobba på....

Jag skulle kunna skriva mer här men jag är så sabla trött efter dagens bravader. Så slutkörd att jag höll på att drunkna i min vattenflaska så nu är det snart sängdags här i draknästet. Vi ses en annan dag när jag har något nytt att berätta.


Kommentarer
Postat av: Anna

Du skriver helt underbart :-)
Om du tycker utfallsteg är jobbiga så bör du testa burpees.... Det är min riktiga hatövning, då känns utfallstegen som en barnlek ;-)

Svar: Då ska jag nog avstå burpees misstänker jag :)
Draken

2016-01-26 @ 21:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0