den jäveln ska styckas och stoppas i sopsäck

Nu ska den sabla herr G styckas och stoppas i sopsäck för att sen dumpas i närmsta soprum. Jag har även hört att den kan sänkas ner i vatten med en tyngd runt grenen och sedan gör fiskarna jobbet. Men tänk om tyngden lossnar och herr G flyter upp och så har jag lämnat fingeravtryck som finns i något register! Då är det ju kört! Hur ser straffskalan ut när det gäller sånt? Jag tror nog att det får bli styckning. Jag använder mig väl av kvinnlig list och mina oskyldiga blå ögon och får maken att göra grovjobbet och på sätt går jag fri. 
 
Om någon nu är på väg att ringa polisen så kan jag meddela att herr G inte är grannen eller någon hemlig älskare utan snarare vår gran. Den stora granna granen som vi tillsammans med barnbarnen släpade hem från torget lagom till första advent. Den har stått på vår uteplats eller rättare sagt legat lika ofta som den stått. Takras och blåst har förvandlat idyllen till en krigszon och ibland har vi inte rest upp den förrän det slutat blåsa....typ runt  tredje advent. Jag hatar när det blåser och jag hatar liggande granar. Till sist fick vi nog och skruvade fast julgransfoten i trägolvet. Nu när granen ska styckas som straff för alla ligg så kommer vi säkert inte få loss julgransfoten men vi kanske kan sätta parasollet där eller en midsommarstång. Det är ju inte alla som har det mitt på altangolvet och så får ju grannarna något att prata om,
 
För övrigt har det varit en fantastisk helg i Drakens håla. Besök som får hjärtat att svämma över av kärlek, hopp och glädje! Nu sitter jag här i min nya fleecepyjamas och försöker få till detta blogginlägg samtidigt som jag tittar på Laleh på tv. Jag kanske ska börja sjunga! Det måste ju vara bra rent fysiskt i kombination med glasblåsning! Jag vet egentligen att jag inte kan sjunga dels för att jag en gång spelade in mig själv, dels för att mina barn tårögt bad mig läsa istället för att sjunga när de var små. Jag har även sjungit för barnbarnen som istället för att lyssna intresserat satte på sig mössa med öronlappar, blev tårögda eller frivilligt bad mig byta blöja på dem. Till sist fattade jag piken men jag tror nog att jag kan lära mig om jag bara övar ordentligt och tar cirka 200 sånglektioner hos någon tapper sångpedagog som dock INTE får lida av dödslängtan. 
 
Nu ska jag lämna er för denna gång och leta fram sågen så att maken har något att ägna sig åt när han vaknar runt sjutiden imorgon. Själv ska jag nog unna mig lite sovmorgon och sänghäng. I alla fall tills granen är lagt i sopsäck! Imorgon är jag tillbaka med en redogörelse av det flexpass jag ska gå på. Såvida jag får isär alla kroppsdelar som ska böjas och lindas i omöjliga övningar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0