Toodilidoo

Nu är jag tillbaka och jag har så mycket jag skulle vilja skriva om men jag vet inte vad jag ska välja. Jag måste nog ändå börja med dagens urladdning i bilverkstan där den sabla tönten trodde att kundservice innebär att försöka be kunden att dra åt helvete på ett sådant sätt att kunden ser fram emot resan. Nice try, din sabla åsnepung. Det finns saker jag kan låta passera men en saltad räkning tillsammans med lögner och rent skitprat fastnar direkt i mitt filter och då blir jag arg. Argumentation utbröt och jag ska ärligt säga att jag njöt av att krossa det lilla aparslet som förlorade duellen. Jag och maken gick därifrån med halverad kostnad och en servad bil. Jag skulle aldrig ställt till med denna scen om det inte vore för deras fulspel. Så kan det gå och striden slutade med att jag dubbades till Superdraken!  Jag fick gå ut en gång och kyla ner mig men sen var det tillbaka in i striden. Så är det någon som behöver en galen medelålders tant som stöd när affärer ska göras så finns jag tillgänglig. 
 
Jag har för övrigt förlagt mig själv med köpstopp och det går sådär. Jag brukar hävda att allt jag köper på rea egentligen är ett sparande men den där ekonomen jag lovade evig tro och kärlek håller inte med. Han behöver nog gå en kurs i hur man köper sig rikedom! Å andra sidan så lägger han en del pengar på det röda aset i garaget som han dessutom kallar Sessan. Jag är inte svartsjuk men den där jävla Sessan är INTE min bästa vän. Jag har åkt med på aset en gång och satt som en flodhäst med ryggskott bakpå. Sessan är alltså en motorcykel som min man troligen skulle ta upp i lägenheten om det fanns hiss. Jag brukar ge henne fuckyoufingret när jag går förbi i garaget och det kanske är lite barnsligt men jag tycker nog att hon duckar lite där hon står. 
 
Idag var jag sugen på en semla men jag stod emot.... tills jag kom hem och åt upp alla kvarvarande skumtomtar tillsammans med en hel förpackning pepparkakor. Vad lärde jag mig av det? Att  jag skulle ha ätit semlan! Jag har i alla fall börjat träna igen och det är ju imponerande att jag lyckades ta mig i kragen. Jag började med ett yogapass och det var första gången jag testade det. De där ställningarna som hör till yoga är ju inte helt enkla att begripa sig på. Upp i katten, ner i kossan och sen känner ni hur värmen strålar ut i stjärnspetsarna. Eh, jaha, Jag sneglade mot maken som faktiskt var den som lurade med mig på passet men han låg med en arm rätt upp i luften körde någon egen yogaställning typ giraffen. Jag ska ge det en ny chans och kanske kan jag få till en perfekt kossa när terminen närmar sig slutet. 
 
Nu hör jag något ropa! Det är visst skumtomtarna som gjort sig osams med pepparkakorna där nere i magen och nu vill ha popcorn som sällskap. Jag checkar ut härifrån och hoppas att vi ses nästa gång jag delar med mig av mitt enkla liv. 
 
God natt
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har inte spenderat en bråkdel på csa;n som du gjort på 'reaköp'. Dessutom så har jag använt försäkringspengarna på det som blev tvunget att renoveras efter kraschen...

Svar: Lilla gubben. Det här ska vi reda ut och sedan kommer du inse att jag behöver handlar ännu mer för att nå upp till Sessans inköpslista ;)
Draken

2017-01-12 @ 21:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0