Toodeelidoo

Här är jag igen efter en tids uppehåll. Jag har ju lovat att jag ska skriva om lyckliga fasader och det tänker jag göra i det här inlägget. Om man tror att Fb och Instagram står för sanningen så är det sabla lätt att känna sig ganska värdelös och misslyckad. Där visas foton av perfekta uppläggningar av diverse delikatesser och även torsdagspannkakan ligger perfekt på tallriken med en lagom vispad grädde och gyllengul sylt av egenplockade hjortron från den senaste vandringen över myren vid Riksgränsen. Skidsemestrar i alperna med senaste outfiten/utrustningen eller en perfekt bikinikropp liggandes i den korallvita sanden på Bali har ungefär samma effekt. Ni fattar! Jag lägger också ut bilder från våra resor men eftersom mina kunskaper avseende fotoshop och snyggfilter är en aning begränsade så blir bilderna därefter. Brun sand med grumligt hav och en halvfet kropp i röd nyans brukar bli resultatet när mina bilder laddas upp och då ångrar jag mig direkt!

Mina matbilder blir inte bättre än de få jag lyckas ladda upp på Fb. Jag hinner liksom inte ta foto innan jag slafsat i mig min korv med mos och ärligt talat så är det så jädrans tråkigt med matbilder att jag måste sniffa klorin för att ens försöka mig på att låtsas att det är spännande. I ren hövlighet trycker jag på gillaknappen. Så, nu vet ni det! Jag hatar även alla dessa delningar där man också själv ska dela om man älskar sina barn. Vad är det för jävla påhitt? Om man inte delar, älskar man inte sina barn då?

Jag vill inte påstå att jag är så mycket bättre än någon annan för jag skriver också hittepålyckliga inlägg ibland men dessa får jag kämpa lite med i ärlighetens namn, Jag föredrar lite svart humor med inslag av ironi och det bästa är när inlägg får mig att skratta. Det är inte ofta en tallrik med blandade bönor och ruccolasallad bidrar till minsta leende på mina läppar.

Mitt bästa vapen är humor och så har det alltid varit. Jag har nära till skratt även i de mörkaste stunder även om jag ibland får kämpa mig upp ur dödsskuggans dal. Den klättringen brukar gå lättare med lite humor har jag lärt mig. Jag har ett favorituttryck och flera av er har redan förstått att det är SUGER FET ÅSNEPUNG. Till er som tror att jag menar det bokstavligt vill jag förtydliga att jag aldrig ens sett en åsnepung och inte heller är jag intresserad av att se en. Pungar är generellt ganska fula och smaklösa enligt min mening! Det är bara ett uttryck som jag använder när livet suger eller när jag tycker det passar. För livet suger verkligen ibland men det är inget man vill lasta andra med i sociala medier såklart. Men när det händer så skulle det vara skönt att se att man inte är så förbannat ensam om att ibland drabbas av livets tråkigheter, Men inte vill man då störa den där cybervännen som precis lagt upp en bild på den perfekta rårakan med det svindyra bubblet till? Inte jag. Kan man ringa den där vännen som sitter på en klippa i skärgården i en vacker solnedgång för att säga att man är lite ledsen och vill prata? Nej såklart inte. Det är väl lika troligt som att man skulle sätta sig på trottoaren och gör sina behov offentligt!! Det liksom händer inte. För cirka 20 år sedan och innan de sociala medierna intrång i våra liv så använde vi oftare telefonen eller ett fenomen som kallades spontana besök. Det saknar jag! Jag älskade när det ringde på dörren en tisdagskväll och några vänner kom förbi på en spontankaffe. Jag blev lika glad när kompisen ringde mitt i storstädningen och man fick garva bort en halvtimme på meningslöst babbel... det var INTE meningslöst för det betydde så mycket! Vi har inte ens kvar vår stationära telefon för de enda som ringde var försäljare och de har jag inge lust att spontanprata med.

Jaha, då har jag gnällt av mig lite. Det var skönt. När inlägget är klart så kommer jag såklart berätta det på Fb ;)

Det har hänt mycket i Drakens håla den senaste tiden och en hel del av det kommer jag att delge er i kommande inlägg. Ikväll har vi haft premiär av den årliga minigolfen, Om det börjar med en spik så är det kul. Får jag fler än fem slag på första banan så är jag en mardröm att spela med. Jag har tålamod som en kåt kanin i celibat! Men slår jag sedan en spik igen så blir jag lika glad som en kåt kanin som får manligt sällskap! Så där håller det på tills vi är vid den sista banan även om jag sedan länge förstått att jag kommer slå banrekord som årets sämsta golfare!

Nu ska jag titta på fotboll mellan Norge och Danmark. Det bästa med matchen är att jag håller på båda lagen och blir lika glad vem som än vinner. Heja Normark!

Till sist: ni som nu har ångest över att ert senaste inlägg på Fb eller instagram var en tallrik med sparrissoppa toppad med finhackad sesamgurka eller vad det nu kan vara, Jag gillar er som personer och vill ni skriva skittaskiga kommentarer på detta inlägg så får ni göra det. Jag tar ändå bort de inlägg som jag tycker suger fet åsnepung!


Kommentarer
Postat av: Helena

Hädanefter kommer jag tro att du bara gillar mina inlägg för att du tycker att du måste 😭😭😭 Närå, skämt å sido, jag är faktiskt lite spyfärdig på dessa bilder du beskriver jag med. Jag och min familj lever i en vardag, och då har jag faktiskt varken tid eller lust att försöka att försköna eller filtrera. TAKE IT OR FUCK IT!!!!!!!

Svar: Bra där Helena! <3
Draken

2017-07-25 @ 12:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0